Monday, December 18, 2006

Son takinti: Soya Sutu


evet son takintimi acikliyorum...SOYA SUTU! aylar evvel starbucksta denedigimizdee oghh diye midemiz bulanmisti...fakat gelin gorun ki saglikli beslenme yolculugumda artik sut yerine soya sutunu tercih ediyorum..starbuckstaki favori 2. icecegim olan tallnonfatvanillalatte yerine artik tallsoyavanillalatte iciyorum :) starbucksla basladim ve evime tasimaya karar verdim musli/nesfit yedigim gunler artik soyasutunu tercih ediyorum..rengi ilk basta garip gelmisti bembeyaz degil.. (fakat evimizdeki inek sutlerinin de her ne kadar uzerinde %100 dogal yazsada bembeyaz ve dopdogal olduklarina inanmamaktayim!)
bunun arastirmasini da yapmis bulunuyorum tabiiki :)
Soyle ki:
Tahmin edeceginiz gibi soya fasulyesinden elde ediliyor, zengin besin degerine sahip, yuksek kalitede protein (tam bir protein bombasiymis!), B vitamini ve demir kaynagidir, az yaglidir, kolestrol icermez, kemikleri korur..Kanser, prostat riskini azaltabilir...ve daha da devam ediyor...
Benim icin en onemli noktalardan birisi ise su oldu: Icerisinde sut sekeri laktozu bulunmadigindan laktoz hassasiyeti olan insanlar acisindan iyi bir tercihtir.
Soya bitki olarak her turlu cok faydali..sutunu begenmezseniz, salatalara soya fasulyesi, ya da cin sebzeleri yaptiginizda icin ekleyebilirsiniz soyayi..wagamamaya veya chineseintown a giden olursa edamame yi de tavsiye ediyorum :)
soyadan ayri; beyin gucunuzu arttirmanin 70 yolu olarak su siteyi inceliyordum, konu acilmisken buyrunuz..
ve takinti da demisken, kulagimdaki takintim:
Nouvelle Vague - Love Will Tear Us Apart
:)

7 comments:

KUGUU said...

Hmmm, uhmm, kem ve de kummm... BETHINGcgm... (yani ne diyecegimi okadar bilEmiyorum ben:(
Sut yerine soya sutune basladim demene bile takildim kaldim orada ben... bende sut bile yokki.. Sen yakinda tofuyada baslarsin. Seninle mutfak konusunda cidden cok zittiz:)) Haftasonunda senin yesil kitabi(saglikli beslenmeyi anlatan farketmeden diyet adli kitabi) almaya gittim ama alAmadim:(( Sen arada sirada bize de motivasyon babindan 1-2 cumle yazsan keske,olmaz mi?:)) Vallahi isterim.

KUGUU said...

Birde su site dedigin yerde link bulamadim- verir misin?

Anonymous said...

Proteyin değeri yüksek dedin ya, hemen kızım geldi aklıma. Mutlaka içirmeliyim ama henüz Türkiyede satılmıyor herhalde.

bething* said...

Kugucum tabikki motive ederim sekerim.. :) saglikli yasam gurusu olmayi seviyorum!
sitenin adresi :
http://www.mindpowernews.com/BrainPower.htm

zitliklar bazen iyidir severim :)

ilkayn selam;
bebekler ve cocuklar icin soyayla ilgili soyle bir yazi var oku istersen:
http://www.afiyetolsun.net/dosya/soya/soyasut.asp

KUGUU said...

:))) Eeee ben de seni seviyorum zaten biliyorsun bunu Pembisim:))

Anonymous said...

Ben soya olayına ısınamıyorum yani anlatıldığı gibi değil. Hocalarımızla bunları konuşuyorduk ki soya hamilelerde sakıncalı .

Proteini başka şeylerden de alabilirsin bence sitte önemli olan Kalsiyum.

Kendine dikkat et bence sütü bırakma yada yoğurtla telafi etmelisin.

Sevgiler canım :)

bething* said...

Kugucum canim bende seni :)

Cilekli pastacim, evet hamilelerde sakincali olabiliyormus okudum onu.. yogurdumu yiyorum zaten merak etme :)