Monday, November 06, 2006

Tayland bolum 3: Phiphi, Khai ve monkey island

khai island2
Bana kalsa taylandi bahar gelene kadar anlatirim burda..gerci artik istanbula baharin ugradigi da yok ki...Herneyse..
200 beygirlik 3er motorlu 30 kisilik speed botlarla adalara dogru yol almaya basliyoruz..en one oturuyoruz..hava aliriz, ruzgar carpar yuzumuze diyoruz. 8 kisilik survivor grubu gibi oluyruz bi anda tekne dalgalar bam bam carptikca herkes once guluyor sonra ahh uhh diye sikayetleniyor. ("Yihu" diye bagiran biri bile vardi..komigime gitti cok) Ilk duragimiz Khai adasi.. kucucuk adanin arkasina gitmek 10 adim neredeyse..adanin arkasinda bir koy, suya girdiginiz anda renkli baliklarla tanisiyorsunuz. Herkesin elinde ekmekler..bir bakiyorsunuz sürü gelmis...snorkel yapiyoruz daha sonra..su sicak hic ege veya akdeniz gibi degil...Denizin alti bir baska dunya zaten..mercanlar, kabuklar, su uzerine cikmamis rengarenk baliklar..bembeyaz kum :) Ilk defa bu kadar cok baliga bu kadar fazla yakin oldugumu dusunuyorum..:)
Ananas ve su molasindan sonra Monkey adasina gidiyoruz..maymunlar iniyormus sahile muzlarla besliyormusuz..hadi bakalim diyorum. "Mustafa bey nerde maymunlar haniii"diye fildir fildir maymun ariyoruz..bi tanesinin poposunu goruyorum agaca tirmanirken..birak sahile inmeyi hayvanlar kaciyorlar resmen:) ama tabii ada yine muhtesem guzellikte..beyaz kuma daliyorum...un gibi acayip ince..basinca garip bir sekilde ayaginizin etrafiyla birlikte gomulyor...bilimsel aciklamasi?
PhiPhi ye dogru yol alirken heycanliyim..bir yandan da tsunamiyi dusunuyorum...icim garip oluyor. PhiPhi baya buyuk bir ada..her kosesi bir baska guzel. Cografyasi muhtesem..suyun renginden kayalara kadar hayranlikla bakiyor insanlar. Denize giriyoruz, acayip cok fotograf cekiyorum..Yemek molasi..adaya cikiyoruz..yemekler vasat..hemen yiyip adayi kesfetmek istiyorummm..cok sessiz..sezlong yok denecek kadar az..olan sezlonglarda da Avrupali turistler kitap okuyor... bir delik bulup adanin icine dogru ilerliyoruz. Bungalowlar var, $iklar baya..burasi luxury hotellerden biriymis megersem..utanmasak kapinin birini aralayip iceri kadar giricektik valla..Kucuk bir bar bar ordan SanPellegrino alip yudumluyoruz..biraz guneslenip denize girdikten sonra tekne bizi bekliyor..geri donus yolu.
Tekneden inerken rehberimiz yanasamayacagimizi soyliyor..allah allah derken goruyoruz ki deniz cekilmis..cayip cok hemde..gelgit olurmus hergun. Giderken denizde sallanan teknelerin kumun uzerinde biblo gibi durdugunu gormek sasirtiyor herkesi...
Phukette birgun daha geciriyoruz, otelde fillerle yuzup, kocaman bir ananasin icinde taze suyunu icip tatilin tadina en cok vardigimiz anlari yasiyoruz...
Thalianda gule gulediyoruz... Singapuru merak ediyoruz :)

1 comment:

KUGUU said...

Super super supeeeeerrrrmish, Bethingcgm Pinkym benm.... zevkle ve 4 gozle izlemedym:)