Monday, October 30, 2006

Tayland bolum 1: Bangkok!




9 saatlik guzel bir thy yolculugundan sonra - (yepyeni son teknolojik bir airbus, elimde kumanda breakfast in tiffanysi izliyorum)

Garip bir koku, renkler, sefalet, tuktuklar, cicekler, lost in translation, gokdelenler, sokaklarda pis pis pisirilen yemekler, skytrain, gecekondularla gokdelenler yanyana, enteresan tipografi, budalar, eller cenenin altinda
"savadikaa" diye karsiladi Bangkok bizi ..

Ayaklarim sismis, bir bitkinlik..rehberimiz bizi thai masaja goturuyor hemen :) bu yagli ovmali bir masaj degil! masaji yapan kendi vucudunu da kullanarak sizin vucudunuzun belirli noktalarina bir baski yapiyor..demonte edilip geri monte edildik..ve ben kendime oyle geldim! cok sevdim! (grupta sevmeyenler de oldu tabii, ben yine de tavsiye ederim) aclik dizboyu..seafood markete gidiyoruz! sec begen al koy sepete baliklari, istakozlari, yengecleri...sebzeleri sec, garsona anlat bu izgara, bu haslama, bu tava kardesim hadi aciz...istiridye soslu olsun sebzeler! 15 dk da tak masanda! gozun donuyor resmen.
karin doydu. ver elini gece pazari Patpong :)
gucciler, rolexler, tiffanyler, LV, mont blanc kalemler, ps oyunlar ne istersen var bu pazarda...hesap makinesi en iyi arkadasiniz oluyor bi anda..saticilarla konusmak yok nerdeyse. O yaziyo 800, sen diyosun 300 hehehe ortada bi noktada bulusuluyor. yine de kaziklandik be diyorum...!
sabah kalkislar erkenden..kahvalti da noodle var ekmek peynir bi kuru bi tatsiz..taze ananas yiyoruz en guzelinden :)
tapinaklara gidiyoruz..once oturan buddha (tamamen altin), sonra yatan buddha (altin kaplama boy 46, ayaklar 3 metre!)..devasal ve cok gorkemli buddhanin nirvanaya ulastigi evre. tapinak bahceleri de bir baska guzel...
sokaklarda ister otelin onu olsun, ister pislik icinde bir gece kondu hepsinin onunda minik minik renkli tapinaklar, meyveler, cicekler, tutsuler(kotu ruhlari kovuyormus) sunulmus..hicbiri solmus ve ya curumus meyva degil..buddhaya sunuluyo hergun. renkleri cok hosuma gitti ozellikle zaten cok fotograflarini cektim.
Birde Darbe oldugu iyi olmus gibi sanki ulkede..Heryerde Kralin ve Kralicenin resimleri, sapsari alli pullu...ama heryerde..Halkin neredeyse hepsi su plastik bilekliklerden takiyor, uzerinde "Long Live the King" yaziyor.ne buyuk bir sevgidir bu..bizde mi alsak diye dusunuyoruz :)
IT mall a gidiyoruz.Bizim Dogubankin gelismisi bu. ne ararasan var karman corman.piyasaya cikmamis Windows vista bile! ne taklitler, ne sahtekarliklar aman allahim..
Shopping Malllara girelim biraz MBK , Emporium ve Siam Paragon-> kurtaricimiz - yemek acisindan! temiz japon yemegi..o sokaklarda simsiyah yagda kizartilan garip gurup yemeklerden sonra icime sushi ve somon serpiliyor bi anda :) biz burayi cok seviyoruz..var mi baska subeniz? Bangkoku sarmislar sagolsunlar kartini aliyorum abone oluyoruz:)
Shopping yapmasaniz da magazalar cok cok guzel..gez gez gez of puf cikista guzel bir foot masaj - 200 baht yaklasik 6 dolara bir saat bengay kokulu naneli sifali kremlerle ayaklar bacaklara masaj! cikista yepyeni sifir ayaklar..bir o kadar daha gezebilirsiniz, inanin.
Bed SupperClub a online rezervasyon yaptirmistim cok havali konfirme mailleri geldi ordayken aradilar falan ama gidemedik. Gidebileceginiz guzel gece kluplerinden biri..eklemek istedim.
Aksam Go-Go show a goturuyor rehberimiz bizi..ama binbir uyarilar yaparak.."bakin bu sov insanoglunun neler yapabilecegini gosteren bir sov..cinsellik olarak dusunmeyin" Turdaki teyzeler hemen ayy biz beylerle ayri oturalim diyorlar...valla sovu tovbe tovbe diye izlediklerinden eminim hhahaha..otobuse bindigimzde kimsede cit cikmiyor bende bir gulme..Neyse show detaylarini burda fazla yazmayacagim ama Bangkoka giderseniz bence gormelisiniz.
Yeni bir valiz aldim ucuza, eskisini aticam niyetiyle gelmistim zaten..odada emektar valizimle byebyelasiyoruz..ah nerelere gitmistik beraber biz.
Hareket Phukete :D
Bangkok fotolar icin tiklayiniz (o kadar fazla ki bir bolumunu yukleyebildim..gerisi geliyoo)

5 comments:

totipoti said...

öncelikle hoşgeldin. fotoğraflarına baktım hemen,o meyvelerin renkleri ne kadar şahane yaa, bayıldım.
sırf bu meyveler için bile gidilir taa oralara tabi masajı da unutmamak gerekir :)

KUGUU said...

olalalla BETHINGcgm ne kadar guzel gecmis- en onemlisi senin memnun olman ve zevk alman yoksa turdaki herkes senin kadar coskulu anlatiyor mudur acaba diye de dusunmek lazim:)) Pembishim okurken beni de gulumsettin, masaj yaptirmis kadar relax oldum. Simdi hemen resimlere geciyor ve asil phuket anilar ve resimlerini bekliyorum (my last posta ozkardes olur hem:))

KUGUU said...

Yine ben PINKYcgm resimlere ba-yiiil-diiim:) hele sonlara dogru ufacik kayikla pazardan donen kocaman sapkali yasli teyzenin arkadan olan resmi cok hosuma gitti:)) hepsini cok guzel cekmissin.

sunthing said...

Ühühühüh, çok kötüsün :P, biz de gidicektik 2. bi balayı için, biletlerimizi de ayırttırmıştık, işyerimde çıkan bir terslikten dolayı gidemiyoruz,seneye bıraktık.Yine depreştim bak şimdi:(

bething* said...

Toticim
hosbulduk..masaj meyvelerden daha guzeldi valla ahh simdi olsa da...

Kugucum
ada resimlerini eklerken seni andim gercekten o postlarinin uzerine! sevindim begendigine..kenidi fotolarimdan cok halka karistim bu tatilde :)

Sunthigcim
umarim en kisa zamanda gidersiniz..ozellikle balayi icin Phuketi uzun tutmanizi tavsiye ediyorum :D cennet adalar...